Strefa relaksu

/ Strefa relaksu / Bowl Food

Dodano:

Bowl Food

Bowl food

Miska obfitości

 

Katarzyna Lewińska

 

Choć cały czas niepodzielnie panuje moda na kuchnię azjatycką – ramen, zupę pho, pad thai, samosy czy warzywne stir-fry – to coraz większą popularność zdobywa dobrze znana wszystkim miska. Bowl food, czyli jedzenie w miskach, to tegoroczny najgorętszy trend kulinarny. Warto go poznać, bo to sposób na szybki, sycący i cieszący oko posiłek.

 

Danie bowl food jest proste w przygotowaniu i w żaden sposób nie ogranicza. W misce możesz przyrządzić śniadanie, obiad, podwieczorek i kolację, a posiłek może być słony lub słodki – wszystko zależy od subiektywnych upodobań kulinarnych.

 

Smoothie bowl (power bowl)

Smoothie bowl świetnie nadaje się na początek dnia – jego podstawowym składnikiem jest jogurt połączony ze zmiksowanymi owocami. Na jego wierzch można położyć ulubione dodatki: pestki słonecznika, wiórki kokosowe, rodzynki, orzechy, suszone lub świeże owoce, płatki owsiane, granolę – opcji jest naprawdę wiele.

 

Poke bowl

To tradycyjne hawajskie danie, w którym znajdziemy surową rybę, gorący ryż, warzywa lub owoce i podkreślające smak przyprawy. Można spotkać się też z wersją wegetariańską, w której rybę zastępuję tofu. Ryż i ryba mają połączyć się w ustach – zderzenie zimna i gorąca ma wydobyć prawdziwy smak z potrawy, dlatego nie można zbyt długo przechowywać jej w misce. Ta potrawa stała się prawdziwym hitem w Stanach Zjednoczonych.

 

Buddha bowl

W dosłownym tłumaczeniu miska Buddy, czyli naczynie wypełnione aż po same brzegi różnorodnym i przede wszystkim zdrowym jedzeniem. Nie powinno zabraknąć w niej warzyw – zarówno świeżych, jak i pieczonych lub marynowanych, ziaren z dużą zawartością błonnika (np. komosy ryżowej, pełnoziarnistego ryżu, kaszy gryczanej, kuskusu, kaszy bulgar), zdrowych tłuszczy (np. oleju lnianego, oliwy z oliwek, oleju rzepakowego), świeżych ziół (np. liści kolendry, bazylii, mięty). Warto dodać też ulubione orzechy i inne smakowite dodatki. Tak naprawdę ogranicza nas nasza wyobraźnia i kubki smakowe.

 

Nourish bowl

To sałatka, która dostarcza naszemu organizmowi cenne składniki odżywcze. Można łatwo i szybko ją przygotować, nie wymaga też podgrzewania. Wystarczy włożyć w dowolny sposób do miski ulubione składniki, a całość skropić np. oliwą z oliwek i sokiem z cytryny lub limonki.